חווית המבקר כמקור להצלחה עסקית מתמדת באתרי תיירות מצליחים

חווית המבקר כמקור להצלחה מתמדת

 

Tourist sites visitor experience constant key to success

 

בפגישות שהיו  לי לאחרונה, שיחות עם אנשי תיירות ותיקים,

עם מנהלי אתרי תיירות מצליחים, ועם גורמים נוספים בענף

עלה לאחרונה מושג חשוב, שרציתי היום לשים את תשומת ליבנו אליו.

המושג הוא- חווית המבקר.

 

הפשט הוא- מה שחווה המבקר בבואו אלינו לצימר, לאטרקציה, למלון או לאכסנייה.

 

אבל אני רוצה היום לשים את תשומת ליבנו לעומק ולמשמעות הביטוי -

חווית המבקר.

 

למה אני מתכוונת?

מבקר שחש על בשרו דרך מעשים, פעולות את הבטחת המוצר התיירותי, שאליו הוא הגיע,

חש את העומק והיופי שבחוויה שהובטח בה X והוא מקבל ממש בכל חמשת חושיו את אותה חוויה X.

לדוג'- 

ב"חווית ניר דוד"- החזון של המקום הואל להעניק למבקרים חוויות מ- 3 עולמות תוכן- אתגר, פינוקים וטבע.  אם הגעת לחווית טבע בפעם הבאה תוכל ליהנות מחוויות אתגר או פינוקים. זה בא לידי ביטוי תכל'ס בשטח בצורה שבזמן הביקור בגן גורו- הפארק האוסטרלי או בטיול טבע ומים ב"פארק המעיינות" תחווה טבע בכל מובן המילה. בכל מקום תראה ברושור/שילוט/סרטונים על גבי מסכים/פחי אשפה ועוד עוד מוצרים שיזמינו אותך לבלות בפעם הבאה וליהנות מאחת החוויות האחרות במקום- הצימרים המפנקים או בימי הכיף המדהימים בנחל האסי.

המבקר מקבל מסרים שהם ויזואליים בכל פינה וכל מגע עם המוצר התיירותי, שכולם כולם מסתנכרים עם אותה הבטחה של המוצר התיירותי.

 

המבקר חש שהחוויה אותנטית, לא "פלסטיקית", לא מזויפת, חוויה אמיתית. אפשר לחוש את זה - האם זה אמיתי או מזויף.

בגלל האותנטיות האמתית הלקוח חש שהוא רוצה לשתף את חבריו בעוצמה של החוויה שחווה.

לדוג'-

ב"אברהם הוסטל" המקור הוא ....אברהם אבינו שהיה מארח למופת, האוהל שלו היה פתוח, מזמין, מקום מפגש חברתי וכאת היא החוויה במקום. החדרים צנועים ומינמליסטים, ועם זאת מקנים ביטחון. הכוונה היא למשוך את האורחים החוצה למרחב החברתי המשותף שמזמין שיחה, מפגש. האורחים מתבקשים לשטוף את כלי האוכל שלהם בתום הארוחה, הארוחה מתקיימת סביה שולחן משותף, קצת כמו חדר אוכל של קיבוץ שמזמן מפגש בין עיניים ואנשים.  בתמונה- המטבח המשותף באברהם הוסטל.

ב"חווית ניר דוד" העובדים הם חלק מהמוצר התיירותי והם נבחרים בקפידה כדי להעביר את המוטו של המקום שהוא: "ברוך בואך כאורח, צאתך לשלום כידיד".

 

המבקר חש שהחוויה קלילה, מתחברת להומור, ל- FUN ועם זאת מוקפדת מאד ואיכותית

ומשתלבת עם הבטחת המוצר התיירותי שאליו רצינו להגיע ולקבל.

 

עסקים תיירותים ששמים לב לנושא חווית המבקר 

ומקפידים באופן קבוע על שיפור חווית המבקר

כל הזמן

שמים לב לפרטים הקטנים וגם הגדולים שכולם ביחד יסתנכרו לחוויה אחת 

שמבטאת את החזון 

את המוטו 

את הקונספט של המקום

הם אתרים מצליחים.

 

איך אני יודעת את זה?

אני פוגשת את זה ורואה אתזה.

וזו עובדה נפלאה.

שכל פעם עובדת

פעם אחר פעם.

מוצר תיירותי הוא לא מוצר רגיל

שרוכשים, משתמשים או לא.....

תיירות זה מוצר /שירות שחייב להגיע עם רגש, אנרגיה, יצירתיות,

מחשבה עד לפרטי פרטים על כל מרכיבי החוויה של המבקר.

אנחנו חייבים להעניק ערך מוסף. 

סביר שהלקוח כבר ראה הכל וחוווה הכל

וסף הריגוש שלו הוא די גבוה.

לכן רק חיבור רגשי, הוליסטי

ומדוייק לחזון שאנו רוצים להעניק לאורחינו 

יעבירו מסר אחר.

 

פגשתי כמה דוגמאות גדולות לאחרונה

ואשתף את התובנות של אותם מנהלי אתרי תיירות בקרוב מאד.

 

מאחלת לכם

להעניק חווית מבקר מוצלחת וממגנטת למבקרים שלכם,

חודש אב וגם אוגוסט מוצלח לכם  : )

 

אלה פרסבורגר

 

נ.ב- התמונות נלקחו מאתר "אברהם הוסטל תל אביב" שעושה עבודה נפלאה בהקשר זה..... לאחר ראיון עם מעוז יינון- אחד השותפים במקום.