אז איך יוצרים פסטיבל /אירוע שלא נעלם/מתאדה?

אז איך יוצרים פסטיבל /אירוע שלא נעלם/מתאדה?

התחרות על כיסו של ההורים ושל משפחה ישראלית ממוצעת, נעשה חריף יותר ויותר ככל שיש יותר אטרקציות וככל שיש יותר פסטיבלים משנה לשנה.

אז איך לעזעאל מייצרים פסטיבל / אירוע שמושך קהל?

 

אתחיל מההנחה בסיסית- כדי למשוך קהל פרטי, צריך לייצר תוכן שימשוך אותו.

אבל אם ההנחה הבסיסית הזו- לא מובנת, אסביר......

בזכות תחרות נפלאה, יש כל כך הרבה אירועים מושכי קהל בתקופת החגים ובחודשים יולי אוגוסט.

סתם דוג' קטנה בלינק, להוכיח את טענתי.....

אם לא תייצרו אירוע שהוא אירוע מושך קהל, הנוכחות שלכם במדיה תהיה פחותה מזו של המתחרים שלכם.

בגלל התחרות הנפלאה, עליכם לייצר תוכן שיווקי ואירוע שימשוך את הקהל אליכם ולא אל מתחריכם.

 

אז איך עושים את זה?

 

לפני הכל!!!! חשוב להגדיר מטרות לאירוע.

מה המטרה?

מטרה כספית (כמה מבקרים וכמה הכנסה)  ומטרה איכותית (הגדלת החשיפה, המודעות וההיכרות עם המקום).

רק אחרי שהגדרנו מטרה- נתחיל בעבודה!

 

1. תחשבו טוב טוב....מה באמת מייחד אתכם.

תנסו לענות על השאלות.....

מה יש רק אצלי שאצל האחרים אין..............

ה- DNA של המקום שלי............

אם אלו שאלות קשות....תנסו ב- 2- 5 שניות לספר על המקום שלכם (מבחן המעלית)

אם הצלחתם בזמן הקצר הזה, להעביר מסר ברור- של מי אתם, ומה הייחוד אתכם- אתם בסדר!

אתם במקום הנכון ויהיה לכם הרבה יותר קל לבנות אירוע של תוכן שיווקי.

אם לא הצלחתם...צריך לעבוד על זה (תהליך מיתוג )

 

2. אחרי שברור לכם מה מיוחד בכם (באטרקציה שלכם...) נבצע סיעור מוחות, פרוע, אסוציאטיבי על כל מה שעולה בראש של הצוות.

כמה שיותר פרוע- כך יותר טוב.

 

3. לאחר שלא פסלנו שום רעיון, הגיע השלב של סינון.

בשלב הזה, האדם שהציע את הרעיון יוכל לצייר ולתאר את האירוע שהוא רואה בעיני רוחו. גם בשלב הזה- לא עוצרים אותו!!!!!

 

4. לאחר ששמענו את כל הרעיונות לאחר סינון ראשוני- צריך לבחור.

הצבעה, או הפלת רעיון בגלל שיקולים תקציביים- הם דרכי סינון מצויינות.

 

5. יש אירוע- יש תוכן.

נשאר רק להמשיך ולבנות - תוכנית- מה הוא כולל- איזה סדנאות, תכנים מושכי קהל נשלב בו.

 

כמובן שלאחר בניית התוכן לאירוע- נשאר ו 2 שלבים מאד חשובים:

שלב ההפקה התפעולית

ושלב בניית המדיה והפרסום סביב האירוע.

 

על השלב התפעולי- אני מדלגת כי בשביל זה יש מנהלים תפעוליים.

בשלב המדיה והפרסום- חשוב לא לשכוח את הפרטים הבאים:

* יצירת תיק צילומים של האירוע- כן ! מביימים תמונות שנעשות כאילו באירוע כדי שהיו לנו כלים ליחסי ציבור.

* כותבים ידיעת יח"צ ומעבירים למשרד יחסי הציבור שעובדים איתו (המלצות- בשמחה!)

* בונים את האופן שבו נפרסם את האירוע (פרסום ממומן, פרסום ברדיו, באנרים וכו'.....)

* בונים קו עיצובי- לוגו לאירוע ושפה עיצובית לאירוע שהולכת בקו אחד עם השפה העיצובית של המותג.

 

בהצלחה!

אלה פרסבורגר

 

נ.ב 1- כמה דוגמאות לאירועים שבזכות היותם מחוברים לרוח המותג, רובם לא משתנים כבר שנים ארוכות ורק תופסים תאוצה משנה לשנה! 

לחצו כאן 

 

נ.ב 2- מה שיפה בכל העניין הוא שההתמדה משתלמת!  מאד יכול להיות שבשנה הראשונה לא יהיה שוס, אבל אתם יכולים להיות בטוחים שמשנה לשנה האירוע שלכם יתפוס תאוצה יותר ויותר אם תתמידו, אם תתמקצעו בניהול האירוע על כל היבטיו (התפעוליים והשיווקים).  וזאת בתנאי שהאיוע יושב טוב על רוח המותג.